Remarketing Google Ads – jak działa? od czego zacząć?
Nowoczesne metody marketingu internetowego nie ograniczają się jedynie do sugestywnych reklam i sprytnego wykorzystania nowoczesnych kanałów do informowania o naszej ofercie. Równie istotnym składnikiem naszych działań są akcje remarketingowe, które pozwolą przypomnieć się niedoszłym klientom i zachęcić ich do faktycznego sfinalizowania zamówienia. Czym jest remarketing Google Ads i jak działa?
Remarketing Google Ads – czym jest?
Zacznijmy od wyjaśnienia, czym dokładnie jest remarketing w Google Ads. To proces, który ma na celu zaangażować ponownie użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili nasz sklep internetowy, ale finalnie nie dokonali zamówienia. Jak wynika z ogólnodostępnych badań, przeszło 95% klientów odwiedzających nasz sklep online po raz pierwszy nie wykona żadnej akcji, co negatywnie wpływa na finalny współczynnik konwersji.
W ramach odpowiedzi na ten problem zainicjowano usługę remarketingu, który pozwoli jeszcze raz trafić do klientów, którzy z różnych przyczyn nie sfinalizowali transakcji. W ramach Google Ads remarketing jest możliwy dzięki zaimplementowaniu odpowiedniego ciasteczka, którego celem jest stworzenie listy osób odwiedzających stronę bez zakupu.
Google Ads pozwala nam budować bardzo zróżnicowane listy remarketingowe użytkowników, którzy są zupełnie nowi na naszej witrynie, porzucili koszyk, spędzili określoną liczbę czasu na niej lub odwiedzili ją kilkukrotnie. To daje nam ogromny potencjał do zwiększenia efektywności swoich zabiegów sprzedażowych, poprzez precyzyjne targetowanie działań remarketingowych.
Remarketing standardowy czy dynamiczny – najważniejsze różnice
Remarketing Google Ads to zaawansowane narzędzie, które na przestrzeni lat rozwinęło się do poziomu, gwarantującego naprawdę dużą skuteczność działań reklamowych. Sam remarketing daje też niezwykle szerokie pole do próbowania nowych strategii marketingowych i realizowania eksperymentów, które pozwolą nam zoptymalizować działania e-commerce i zapewnić sobie maksymalną efektywność.
Świetnym przykładem może być wybór modelu remarketingowego. Na ten moment Google oferuje nam dwa warianty:
- model remarketingu standardowego
- model remarketingu dynamicznego
W przypadku remarketingu standardowego reklama zostanie wyświetlona każdemu użytkownikowi, który odwiedził naszą stronę bez względu na szczegółową analizę produktów i usług, w które się zagłębiał. Remarketing dynamiczny z kolei to nieco bardziej precyzyjne narzędzie, które pozwoli wyświetlić w niedalekiej przyszłości dokładnie te produkty, nad którymi nasz potencjalny niedoszły klient spędził najwięcej czasu. To daje nam duży potencjał do finalizowania sprzedaży i zmniejszenia współczynnika porzuconych koszyków.
Dlaczego warto korzystać z remarketingu oferowanego przez Google Ads?
Remarketing to narzędzie, które już od wielu lat zwiększa efektywność naszych działań marketingowych i pozwala uzyskać dodatkowy potencjał z użytkowników, którzy podczas pierwszego, czy nawet drugiego kontaktu nie są zdecydowani na finalizację zamówienia. Badania jednoznacznie stwierdzają, że przeciętny klient potrzebuje kilku, a w przypadku bardziej wytrwałych nawet kilkunastu interakcji na linii marka – użytkownik, by ten na poważnie zainteresował się naszą ofertą.
Remarketing AdWords daje nam możliwość uzyskania pożądanej liczby leadów, umożliwia precyzyjne targetowanie klienta oraz ułatwia zdobycie jakościowego współczynnika konwersji, który pod względem potencjalnych wyników sprzedażowych jest znacznie bardziej wartościowy, niż współczynnik konwersji skupiony na ilości. Jednym słowem reklama Google Ads w dzisiejszych czasach byłaby niepełna, gdyby nie wykorzystywała mechanizmu remarketingu.
Remarketing w Google Ads – jak zacząć zdobywać nowych klientów?
W jaki sposób wdrożyć w swojej strategii remarketing z pomocą narzędzia Google Ads? W ogólnym schemacie pierwszy krok to zawsze instalacja odpowiedniego tagu – gtag.js. To tag, który pozwoli nam zbierać dane z ciasteczek, które przyczynią się do automatycznego tworzenia list remarketingowych.
Naszym kolejnym zadaniem jest uruchomienie funkcji „remarketingowe” w powszechnie wykorzystywanym Google Analytics, a następnie utworzenie list odbiorców do remarketingu. Gdy lista została utworzona, kolejny etap do stworzenia efektywnej kampanii remarketingowej na podstawie założonego przez nas celu. Spośród wielu opcji, mamy do wyboru zaprojektowanie kampanii, której celem będzie między innymi:
- zwiększenie świadomości marki
- sprzedaż produktów
- zwiększenie ruchu na stronie
- promowanie naszej aplikacji
W dalszym toku przechodzimy do procesu uszczegóławiania rodzaju kampanii, korzystając z generatora, który znamy dobrze z tradycyjnego tworzenia kampanii marketingowych w Google Ads. Po wybraniu wszystkich opcji i załączeniu listy remarketingowej akceptujemy proces i czekamy na pierwsze pozytywne efekty remarketingu.