Banner blindness

Banner blindness

Wiele przedsi─Öbiorstw zdaje sobie spraw─Ö z tego, ┼╝e tradycyjny marketing nie przynosi po┼╝─ůdanych rezultat├│w. Cho─ç sprawdzone metody nadal maj─ů swoich zwolennik├│w, to niestety wi─Ökszo┼Ť─ç konsument├│w nie zwraca uwagi na dotychczasowe formy promocji. Sta┼éy si─Ö one elementem ich codzienno┼Ťci, przez co s─ů dla nich czym┼Ť naturalnym, a nie przedmiotem czy wydarzeniem, kt├│remu warto po┼Ťwi─Öci─ç czas.

Szczeg├│lnym problemem dla os├│b tworz─ůcych strategie marketingowe sta┼éo si─Ö zjawisko banner blindness, kt├│rego cech─ů charakterystyczn─ů jest ignorowanie element├│w wizualnych przez u┼╝ytkownik├│w Internetu. W zwi─ůzku z tym specjali┼Ťci poszukuj─ů i testuj─ů nowe rozwi─ůzania, kt├│re maj─ů szans─Ö zosta─ç zauwa┼╝one przez konsument├│w, a nast─Öpnie doprowadzi─ç do wzrostu sprzeda┼╝y. Niestety cz─Ö┼Ť─ç z nich zdaje si─Ö zatraca─ç w pogoni za klientem, zapominaj─ůc jednocze┼Ťnie o aspektach etycznych i moralnych, kt├│re r├│wnie┼╝ obowi─ůzuj─ů w sferze reklamy. Co wi─Öcej, niekt├│re dzia┼éania marketingowe zdaj─ů si─Ö przekracza─ç nawet granice prawa.

Banner blindness – kt├│re kreacje s─ů nara┼╝one?

Wbrew pozorom najbardziej nara┼╝onymi reklamami na banner blindness s─ů te kreacje, kt├│re s─ů najbardziej widoczne. M├│zg cz┼éowieka zd─ů┼╝y┼é si─Ö bowiem uodporni─ç na r├│┼╝nego rodzaju elementy perswazji i z tego powodu ignoruje elementy najbardziej kontrastuj─ůce z otoczeniem. Szczeg├│lnie niekorzystnym dzia┼éaniem dla reklamodawc├│w jest tworzenie reklam, kt├│re nie s─ů sp├│jne z rzeczywisto┼Ťci─ů, w jakiej b─Öd─ů przedstawiane. Na banner blindness nara┼╝one s─ů tak┼╝e te reklamy, kt├│re nie nios─ů ze sob─ů ┼╝adnej konkretnej tre┼Ťci oraz nie przekazuj─ů u┼╝ytecznych informacji. Je┼Ťli dodatkowo podane s─ů one w nudnej formie, w├│wczas mo┼╝emy by─ç niemal┼╝e pewni, ┼╝e potencjalny konsument nie zwr├│ci na nie najmniejszej uwagi. Co ciekawe, odbiorcy nie rejestruj─ů tak┼╝e krzykliwych oraz agresywnych przekaz├│w. Oczywi┼Ťcie jest spora szansa, ┼╝e zostan─ů one zauwa┼╝one w ten negatywny spos├│b i dzi─Öki temu stan─ů si─Ö popularne. Prawdopodobnie ┼╝aden reklamodawca nie chce jednak sta─ç si─Ö bohaterem negatywnie nacechowanej dyskusji w przestrzeni publicznej.

Zagro┼╝enia banner blindness

Cho─ç Google w ostatnim czasie robi wszystko, aby zmaksymalizowa─ç swoje zyski z wy┼Ťwietlania reklam w wyszukiwarce oraz sieciach partnerskich, to ten typ przekazu jest r├│wnie┼╝ coraz mniej skuteczny. Oczywi┼Ťcie zwraca na siebie du┼╝o wi─Öksz─ů uwag─Ö ni┼╝ klasyczne banery reklamowe, jednak nie jest ju┼╝ on tak efektywny jak kilka lat temu. U┼╝ytkownicy internetu doskonale bowiem wiedz─ů, w kt├│rym miejscu mog─ů spodziewa─ç si─Ö niechcianych przekaz├│w i automatycznie ignoruj─ů te przestrzenie w Internecie oraz na witrynach. Na banner blindness odporne nie s─ů nawet kreacje kontekstowe, kt├│re przecie┼╝ powinny zainteresowa─ç odbiorc├│w. Wszak s─ů bowiem skrojone idealnie pod konkretnego konsumenta i bazuj─ů na jego potrzebach ┼Ťci┼Ťle okre┼Ťlonych przez aktualne algorytmy. Niestety reklamy kontekstowe r├│wnie┼╝ z biegiem czasu zaczynaj─ů ponosi─ç straty. Z tego wzgl─Ödu tak wa┼╝ne jest, aby wsp├│┼éczesna reklama wykorzystywa┼éa ┼Ťrodki, do kt├│rych m├│zg konsument├│w jeszcze nie przywyk┼é.

Leave a reply

Kontynuuj─ůc przegl─ůdanie strony, wyra┼╝asz zgod─Ö na u┼╝ywanie przez nas plik├│w cookies. wi─Öcej informacji

Aby zapewni─ç Tobie najwy┼╝szy poziom realizacji us┼éugi, opcje ciasteczek na tej stronie s─ů ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuuj─ůc przegl─ůdanie strony bez zmiany ustawie┼ä lub klikaj─ůc przycisk "Akceptuj─Ö" zgadzasz si─Ö na ich wykorzystanie.

Zamknij