Czy każdy biznes potrzebuje strony internetowej?
Choć na dzień dzisiejszy możesz cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów i dużymi przychodami, nawet jeśli nie masz strony internetowej, to trzeba spojrzeć prawdzie w oczy: zdecydowana większość ludzi szuka dziś informacji o firmie przede wszystkim w Internecie. Dotyczy to nie tylko branży IT – nawet producent metalowych mebli warsztatowych może zyskać na profesjonalnej stronie internetowej. Według badań statystycznych ponad 80 procent konsumentów właśnie w sieci rozpoczyna poszukiwanie usług czy produktów, a także w sieci weryfikuje informacje o firmie.
Choć może ci się wydawać, że wystarczy profil w mediach społecznościowych, jesteś w błędzie. Owszem, media społecznościowe są ważne i nie powinieneś ich pomijać – to na portalach takich jak Facebook czy Instagram masz szansę przyciągnąć uwagę nowych użytkowników i zyskać w ten sposób nowych klientów, Ponadto świetnie budują relacje z klientami – dobry profil w mediach społecznościowych pozwala zatrzymać klientów na dłużej i skłonić ich do ponownego skorzystania z usług firmy czy nabycia oferowanych przez nią produktów.
Są jednak rzeczy, których media społecznościowe ci nie zapewnią: wiarygodność, przejrzystość i dostępność.
Wiarygodność
Badania mówią, że ponad połowa społeczeństwa nie ufa przedsiębiorstwom, których nie można znaleźć w sieci. Może dotyczy to w mniejszym stopniu lokalnych piekarni, które mieszkańcy okolicznych domów mijają codziennie w drodze do pracy, jednak w przypadku biznesu bardziej oddalonego od codziennego życia i codziennych potrzeb przeciętnych zjadaczy chleba nieobecność w sieci może być poważnym problemem. Jeśli klient nie jest w stanie się upewnić, że twoja firma nadal istnieje, gdzie się znajduje i jakie usługi oferuje, na pewno odejdzie do konkurencji. Ponadto dobrze zbudowana strona internetowa sprawia, że klient postrzega cię jako profesjonalistę. Hosting stron www to must have każdego biznesu.
Przejrzystość
Własną stronę internetową możesz urządzić jak chcesz. Możesz dodać odpowiednie zakładki, podzielić produkty czy usługi na kategorie, przy każdej umieścić odnośnik do odpowiedniej galerii. Informacje kontaktowe umieszczasz w zakładce kontakt, obok godzin otwarcia i adresu firmy oraz numeru telefonu i maila. Dzięki temu każdy klient może łatwo odnaleźć się w twojej ofercie: wie co, jak i za ile oferujesz. Łatwość w dotarciu do informacji jest w dzisiejszym świecie niezwykle ważna.
Dostępność
Może ci się wydawać, że wystarczą profile w mediach społecznościowych, by odhaczyć rubryczkę obecności w sieci. Nic bardziej mylnego! Choć media społecznościowe są potężnym narzędziem marketingowym, nie nadają się do automatycznego prowadzenia biznesu. O co chodzi? O sprzedaż internetową, umawianie wizyt i spotkań, zgrabne prezentowanie oferty w postaci galerii czy nawet prezentowanie podstawowych informacji takich jak godziny otwarcia czy adres. Choć niektóre portale mają moduły umożliwiające sprzedaż produktów czy kontakt z firmą, to żaden nie dysponuje rozbudowanym automatycznym planerem spotkań czy nawet rozbudowanym sklepem internetowym, w którym produkty można sortować i filtrować.