Igor Janke, czyli liderzy zarz─ůdzania kryzysem wizerunkowym

Igor Janke, czyli liderzy zarz─ůdzania kryzysem wizerunkowym

Zarz─ůdzanie kryzysem wizerunkowym to przydatna wiedza w dobie internetu. Wszelkie wpadki, kt├│re pojawi─ů si─Ö w sieci, szybko mog─ů urosn─ů─ç do rangi ogromnych problem├│w marki. Za┼╝egna─ç taki kryzys mog─ů odpowiednie dzia┼éania. W tym celu warto korzysta─ç z pomocy specjalist├│w, kt├│rzy s─ů do┼Ťwiadczeni w gaszeniu po┼╝ar├│w wizerunkowych. Co trzeba wiedzie─ç o zarz─ůdzaniu takimi kryzysami 

Kim jest Igor Janke?

Igor Janke to dziennikarz z wieloletnim do┼Ťwiadczeniem, publicysta i komentator polityczny. Od kilku lat doradza te┼╝ firmom w dziedzinie Public Relations, jest partnerem w R4S Consulting. Janke pom├│g┼é za┼╝egna─ç kryzys wizerunkowy marki Tiger, o czym g┼éo┼Ťno by┼éo w mediach kilka lat temu. Sprawdzi┼éa si─Ö szybka reakcja, zaanga┼╝owanie najwy┼╝szych przedstawicieli firmy oraz konkretna strategia. Zarz─ůdzanie kryzysem w wywiadzie z Igorem Janke zosta┼éo om├│wione r├│wnie┼╝ w kontek┼Ťcie nowych sytuacji, jakie pojawiaj─ů si─Ö aktualnie w mediach.┬á

Zarz─ůdzanie kryzysem wizerunkowym

Eksperci zajmuj─ůcy si─Ö gaszeniem po┼╝ar├│w wizerunkowych twierdz─ů, ┼╝e prawie zawsze da si─Ö ich unikn─ů─ç. Czasem wystarczy, by drobna rzecz przekszta┼éci┼éa si─Ö w ogromny kryzys, kt├│ry negatywnie wp┼éynie na mark─Ö, wsp├│┼éprac─Ö z ni─ů, zainteresowanie produktami, us┼éugami itp. Najwa┼╝niejsza jest szybka, ale i odpowiednia reakcja. Firmy powinny codziennie monitorowa─ç media, aby jak najpr─Ödzej wy┼éapa─ç problemy, kt├│re mog─ů przerodzi─ç si─Ö w co┼Ť wi─Ökszego. 

Ka┼╝da firma powinna mie─ç okre┼Ťlone procedury dzia┼éania w przypadku pojawienia si─Ö kryzysu. Dotyczy to zar├│wno tego, kogo w pierwszej kolejno┼Ťci poinformowa─ç, jak i opracowania strategii dzia┼éania. B┼é─Ödem jest milczenie i odwlekanie reakcji w czasie, szczeg├│lnie w dobie social medi├│w.

Plan zarz─ůdzania kryzysem 

Plan zarz─ůdzania komunikacj─ů w momencie pojawienia si─Ö kryzysu jest w wielu przypadkach taki sam. Nale┼╝y zastosowa─ç si─Ö do 5 zasad, kt├│re pomog─ů wybrn─ů─ç z tej sytuacji. Po pierwsze, konieczne jest uderzenie si─Ö w pier┼Ť. Je┼Ťli faktycznie dosz┼éo to do jakiej┼Ť pomy┼éki, wpadki itp., nie mo┼╝na temu zaprzecza─ç, to tylko marce zaszkodzi i obni┼╝y jej wiarygodno┼Ť─ç. Nale┼╝y wi─Öc przyzna─ç si─Ö i przej┼Ť─ç do drugiego kroku, czyli do wyra┼╝enia skruchy. Nale┼╝y wzi─ů─ç odpowiedzialno┼Ť─ç za to, co si─Ö sta┼éo, przyzna─ç si─Ö do winy i opracowa─ç dalsz─ů strategi─Ö dzia┼éania. Trzeci etap to naprawianie sytuacji, gaszenie po┼╝aru. Tu dzia┼éania mog─ů ju┼╝ by─ç bardziej skomplikowane, wszystko zale┼╝y od tego, jak du┼╝a by┼éa kompromitacja marki. Czwarty krok to analiza, jak dosz┼éo do tak trudnej sytuacji. Pi─ůty etap to stosowanie wyci─ůgni─Ötych wniosk├│w, by kryzys nie pojawi┼é si─Ö ponownie.

Umiej─Ötne zarz─ůdzanie kryzysem wizerunkowym, czyli natychmiastowa reakcja, sp├│jna komunikacja, transparentno┼Ť─ç dzia┼éa┼ä, mog─ů nie tylko pom├│c w wyj┼Ťciu kryzysu, ale nawet wzmocni─ç wizerunek marki. Tiger poradzi┼é sobie z medialn─ů wpadk─ů ┼Ťwietnie, wr─Öcz ksi─ů┼╝kowo, a dodatkowo zrealizowa┼é przedstawione obietnice, co pozytywnie wp┼éyn─Ö┼éo na odbi├│r marki.

Leave a reply

Kontynuuj─ůc przegl─ůdanie strony, wyra┼╝asz zgod─Ö na u┼╝ywanie przez nas plik├│w cookies. wi─Öcej informacji

Aby zapewni─ç Tobie najwy┼╝szy poziom realizacji us┼éugi, opcje ciasteczek na tej stronie s─ů ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuuj─ůc przegl─ůdanie strony bez zmiany ustawie┼ä lub klikaj─ůc przycisk "Akceptuj─Ö" zgadzasz si─Ö na ich wykorzystanie.

Zamknij