Skuteczna promocja firmy z branży energetycznej
Promocja firm z branży energetycznej rozpoczęła się wraz z otwarciem się tego rynku i zwalczeniem monopolu jednego dostawcy. Obecnie sprzedażą energii zajmuje się wiele firm, które oferują coraz bardziej specjalistyczne rozwiązania dla domu, takie jak inteligentny dom, którymi można zarządzać z ekranu smartfona czy komputera. W związku z tym konkurencja staje się większa, a poszczególni dostawcy starają się walczyć o klienta w skuteczny sposób. Przede wszystkim dotyczy to pozycjonowania stron, bez którego żadna firma nie mogłaby być widoczna w najprężniej rozwijającym się medium, jakim jest internet. Promocja jest jednak ciągle również bezpośrednia poprzez organizacje konferencji i targów, na których firmy oferują również gadżety reklamowe, takie jak energy drink. Zatem jakie są najbardziej skuteczne formy promocji firm z branży energetycznej?
Po pierwsze: pozycjonowanie
Trudno wyobrazić sobie firmę z jakiejkolwiek branży, która nie posiada własnej domeny i witryny internetowej. To na niej może bowiem zaprezentować szczegóły swoich usług, a w przypadku nowoczesnych firm nawet zawrzeć umowę drogą elektroniczną. Zatem na konkurencyjnym rynku niezbędne jest pozycjonowanie strony internetowej firmy z branży energetycznej. Oczywiście może się ono odbywać na wiele sposobów, bo wypracowanie wysokiego miejsca w wyszukiwarce wymaga czasu. Pomocne jest tu dobranie odpowiednich słów kluczowych i skonfigurowanie treści strony w taki sposób, by w miarę możliwości pojawiały się na każdej podstronie. Pomocne jest również stworzenie bloga, który może dotyczyć ekologicznego wydatkowania energii i nowoczesnych technologii takich jak inteligentny dom. Oczywiście można również zlecać artykuły na stronach zewnętrznych z linkami afiliacyjnymi. Wszystko to służy zwiększeniu zainteresowania, które wpływa na pozycjonowanie strony.
Po drugie: media społecznościowe
Żadna firma nie może skutecznie prowadzić promocji w sieci bez profilu firmy na portalu społecznościowym. Tu warto wykorzystać wszystkie możliwe kanały. Na Youtubie można udostępniać filmy promocyjne dotyczące oferty, a także edukacyjne dotyczące różnych aspektów korzystania z energii elektrycznej i jej wydatkowania. Mogą to być również firmy skierowane do biznesu, wszak branża energetyczna współpracuje z wszystkimi gałęziami przemysłu. Może dotyczyć również współpracy w zakresie np. tworzenia samochodów elektrycznych. W związku z tym na portalu społecznościowym można ogłaszać konkursy, w których do wygrania są korzystne pakiety inteligentnego domu z promocją braku opłat przez pewien czas. Możliwości mediów społecznościowych dla branży energetycznej są ciągle nieodkryte, dlatego pomysłów może być wiele. Ważne, by na końcu móc zakrzyknąć: Eureka!
Po trzecie: gadżety reklamowe
Z bardziej tradycyjnych form promocji, które jednak zawsze się sprawdzają można wymienić gadżety reklamowe. W przypadku branży energetycznej pomysłów może być bardzo wiele. Wraz z podpisaniem umowy można zaproponować klientom pendrive z logo firmy, a także wszystko, co związane z energią. Świetnie sprawdzą się powerbanki. Strzałem w dziesiątkę mogą być także energy drinki, wszak one również wyraźnie dodają energii i poprawiają naszą wydajność, podobnie jak energia elektryczna. Na energy drinkach można umieścić także logo firmy. Z pewnością będą one nieodzownym elementem stoisk firmowych na targach energetycznych i konferencjach.
Po czwarte: reklamy zewnętrzne
Wśród skutecznej promocji nie może zabraknąć również najbardziej podstawowej, czyli billboardów i reklam digital signage. Wszak nie ma nic co bardziej kojarzyłoby się z energią niż wyświetlane na monitorze reklamy. To bardziej nowoczesna forma reklamy zewnętrznej, którą można umieścić nie tylko przy drogach ekspresowych, ale również na dworcach kolejowych czy stacjach metra. Ważne jest tu odpowiednie hasło reklamowe przykuwające uwagę, a także wykorzystanie logo, które powinno zapaść w pamięć potencjalnym konsumentom.
Wśród wielu metod promocji warto stawiać na te, które najlepiej się sprawdzają. Najlepszy marketing to łączenie form nowoczesnych z tradycyjnymi. W ten sposób można dotrzeć do największego grona potencjalnych odbiorców, bo przecież z energii elektrycznej korzystamy wszyscy. Niewątpliwie dotarcie do młodego odbiorcy wymaga otwarcia się na promocję w Internecie. Z kolei do tych starszych konieczne jest skierowanie reklamy tradycyjnej, która z czasem z pewnością zostanie wyparta, jednak póki co ma się dobrze.