Czy każdy biznes potrzebuje strony internetowej

Czy każdy biznes potrzebuje strony internetowej?

Choć na dzień dzisiejszy możesz cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów i dużymi przychodami, nawet jeśli nie masz strony internetowej, to trzeba spojrzeć prawdzie w oczy: zdecydowana większość ludzi szuka dziś informacji o firmie przede wszystkim w Internecie. Dotyczy to nie tylko branży IT – nawet producent metalowych mebli warsztatowych może zyskać na profesjonalnej stronie internetowej. Według badań statystycznych ponad 80 procent konsumentów właśnie w sieci rozpoczyna poszukiwanie usług czy produktów, a także w sieci weryfikuje informacje o firmie. 

Choć może ci się wydawać, że wystarczy profil w mediach społecznościowych, jesteś w błędzie. Owszem, media społecznościowe są ważne i nie powinieneś ich pomijać – to na portalach takich jak Facebook czy Instagram masz szansę przyciągnąć uwagę nowych użytkowników i zyskać w ten sposób nowych klientów, Ponadto świetnie budują relacje z klientami – dobry profil w mediach społecznościowych pozwala zatrzymać klientów na dłużej i skłonić ich do ponownego skorzystania z usług firmy czy nabycia oferowanych przez nią produktów. 

Są jednak rzeczy, których media społecznościowe ci nie zapewnią: wiarygodność, przejrzystość i dostępność. 

Wiarygodność 

Badania mówią, że ponad połowa społeczeństwa nie ufa przedsiębiorstwom, których nie można znaleźć w sieci. Może dotyczy to w mniejszym stopniu lokalnych piekarni, które mieszkańcy okolicznych domów mijają codziennie w drodze do pracy, jednak w przypadku biznesu bardziej oddalonego od codziennego życia i codziennych potrzeb przeciętnych zjadaczy chleba nieobecność w sieci może być poważnym problemem. Jeśli klient nie jest w stanie się upewnić, że twoja firma nadal istnieje, gdzie się znajduje i jakie usługi oferuje, na pewno odejdzie do konkurencji. Ponadto dobrze zbudowana strona internetowa sprawia, że klient postrzega cię jako profesjonalistę. Hosting stron www to must have każdego biznesu. 

Czytaj:  Skuteczna promocja firmy z branży energetycznej

Przejrzystość

Własną stronę internetową możesz urządzić jak chcesz. Możesz dodać odpowiednie zakładki, podzielić produkty czy usługi na kategorie, przy każdej umieścić odnośnik do odpowiedniej galerii. Informacje kontaktowe umieszczasz w zakładce kontakt, obok godzin otwarcia i adresu firmy oraz numeru telefonu i maila. Dzięki temu każdy klient może łatwo odnaleźć się w twojej ofercie: wie co, jak i za ile oferujesz. Łatwość w dotarciu do informacji jest w dzisiejszym świecie niezwykle ważna. 

Dostępność 

Może ci się wydawać, że wystarczą profile w mediach społecznościowych, by odhaczyć rubryczkę obecności w sieci. Nic bardziej mylnego! Choć media społecznościowe są potężnym narzędziem marketingowym, nie nadają się do automatycznego prowadzenia biznesu. O co chodzi? O sprzedaż internetową, umawianie wizyt i spotkań, zgrabne prezentowanie oferty w postaci galerii czy nawet prezentowanie podstawowych informacji takich jak godziny otwarcia czy adres. Choć niektóre portale mają moduły umożliwiające sprzedaż produktów czy kontakt z firmą, to żaden nie dysponuje rozbudowanym automatycznym planerem spotkań czy nawet rozbudowanym sklepem internetowym, w którym produkty można sortować i filtrować. 

​Ewa Kaczmarek
​Ewa Kaczmarek

Projektantka wnętrz z 12-letnim doświadczeniem, absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Specjalizuje się w tworzeniu funkcjonalnych i estetycznych przestrzeni mieszkalnych. Autorka artykułów na temat aranżacji wnętrz i najnowszych trendów w designie. Prywatnie entuzjastka malarstwa i ogrodnictwa.​

Artykuły: 130

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *